آموزشی

تاريخچه توليد قطعات به روش ريخته گري

ریخته گری پلی استر چیست؟

ریخته گری یک فرآیند تولیدی است که شامل ریختن یک ماده مایع در قالبی با حفره توخالی است که شکل دلخواه را دارد. سپس مواد از طریق انجماد می گذرد و جسم جامدی را ایجاد می کند که متناسب با شکل قالب باشد. صنایع متعددی از این تکنیک برای ایجاد قطعات پیچیده و سازگار، از مجسمه سازی تا قطعات خودرو استفاده می کنند.

ریخته گری(پلی استر) چگونه کار می کند؟ چندین مراحل در ریخته گری وجود دارد. ابتدا، قالبی که شباهت زیادی به محصول مورد نظر دارد، معمولاً از فلز، ماسه یا سرامیک ساخته می‌شود. سپس یک ماده مایع مانند مذاب در حفره قالب ریخته می شود. این ماده با سرد شدن و جامد شدن شکل قالب به خود می گیرد. وقتی جسم ریخته‌گری شده کاملاً جامد شد، قالب برداشته می‌شود تا ظاهر شود.

چگونه ریخته گری(پلی استر) در تولید استفاده می شود؟ ریخته گری یک تکنیک تولید رایج است که برای تولید طیف گسترده ای از قطعات و کالاهای پیچیده استفاده می شود. تولیدکنندگان می توانند هندسه های پیچیده و طرح های دقیق را با استفاده از قالب ها برای شکل دادن به مواد مایع مانند فلز مذاب تولید کنند. این فرآیند برای ایجاد اقلام با طیف وسیعی از ابعاد، اشکال و پیچیدگی برای بازارهای مختلف از جمله: جواهرسازی، خودروسازی و صنایع هوافضا ضروری است.

تکامل تولید قطعات با روش ریخته گری

تقریباً 1000 سال قبل، دین نقش مهمی در پیشرفت و نوآوری فناوری ریخته گری در آن زمان ایفا کرد. تکامل فوق‌العاده از ساخت کلیساها حاصل شد، فرآیندهای ذوب و قالب‌سازی به سرعت پیشرفت کردند تا با تقاضای کلیسای کاتولیک مطابقت داشته باشند. این همچنین مرز دوره بین ریخته گری برای هدف هنری و مشاهده ریخته گری به عنوان یک فناوری با پتانسیل ناشناخته را مشخص کرد. زمان زیادی از پیشرفت های ریخته گری نگذشته بود که از قضا راهبی در گنت (بلژیک کنونی) اولین نفری بود که در سال میلادی1313 با همین فناوری توپی را تولید و پرتاب کرد. (وانوسیو برینگوچیو) که به عنوان پدر صنعت ریخته گری شناخته میشود. بعد از 150 سال (دله پیروتچنیا) اولین گزارش مکتوب ریخته گری و شیوه های ریخته گری را ثبت کرد، کار او به 10 بخش تقسیم شد که موضوعات بسیاری از جمله : مواد معدنی ، ذوب، آلیاژها و همچنین کیمیاگری را پوشش میدهد.این یکی از قویترین اسناد فنی است که به دوران رنسانس تعلق دارد.

چه صنعتی از ریخته گری استفاده می کند؟

صنایع متعددی از جمله خودروسازی، هوافضا، ساختمان، جواهرات و کالاهای مصرفی، به طور گسترده از ریخته گری استفاده می کنند. برای اجزای موتور، ریخته گری در صنعت خودرو بسیار مهم است. ریخته گری جزء کلیدی هوافضا برای قطعات پیچیده هواپیما است. در بخش ساخت و ساز برای تزئین ساختمان ها استفاده می شود. ریخته گری تکنیکی است که توسط طراحان جواهرات برای ایجاد زیور آلات پیچیده استفاده می شود و کالاهای مصرفی شامل انواع اقلام ریخته گری مانند ابزار و لوازم خانگی می باشد.

در بخش قبل در مورد سیستم ریخته گری پلی استر و چگونگی آن به شما دوستان عزیز توضیح دادیم، در این بخش در نظر داریم چند محصول کاربردی و مناسب که با با رزین رزین پلی استر غیراشباع کیمیا 714و721 که درساخت قطعات منازل دکوراسیون و طراحی داخلی کاربرد دارند را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی از خاصیتهای کاربردی آنها در اختیار شما بگذاریم.تیم فعال شرکت مهندسی مواد آلی البرز در هر لحظه پاسخگو و مشاور در تولید و ساخت محصولات ریخته گری با رزین پلی استر غیر اشباع درصنعت و با کاربردهای مختلف ، همراه شماست…
محصولات تولید شده با رزین پلی استرغیر اشباع کیمیا 714و721 (انواع میزها و کانترهای آشپزخانه) به روش کستینگاز ظرافت همیشگی گرانیت و سنگ مرمر گرفته تا سختی و استحکام بتن و فولاد، را دارا می باشند ، میزهای آشپزخانه و مدرن طیف گسترده ای ازمحصولات در این صنعت را مطابقت با سبک و بودجه شما ارائه میدهند که به شما امکان میدهد فضای خود را شخصی سازی کنید.

•سنگ مرمر بهینه شده• کورین• اونیکس• سطح جامد خاص (کانتر)از محصولات مرتبط با کانترهای آشپزخانه هستند که مزایای زیادی برای استفاده کنندگان دارند…

کانترهای سطح جامد وسنگهای مصنوعی میتوانند تاثیر باورنکردنی بر طراحی دکوراسیون خانه داشته باشند و به آنها فاکتورهای شگفت انگیزی اضافه کنند.کانترهای و سنگهای مصنوعی بر خلاف اسمشان مصنوعی نیستند و از خورده سنگهای طبیعی موجود در معادن و ترکیب با محصولات رزین پلی استر و… ساخته میشوند.
چند مورد از مزایا و معایب کانترهای آشپزخانه و سنگهای مصنوعی ساخته شده با رزین پلی استر کیمیا :
✓ مقرون به صرفه تر از سنگهای طبیعی و چوب ( در مقایسه با سنگهای طبیعی هزینه خیلی کمتری دارند)

✓ نگهداری و تمیز کردن آسان ( میتوان آنها را بدون زحمت تمیز کرد و تا یک قرن بدون تعقیر و تاثیر مواد شیمیایی روی سطح آن ، به خوبی استفاده کرد)

✓ مقاومت بالا ( این محصولات کاملا مستحکم بوده ودر برابر مواد شیمیایی رطوبت بالا و آتش مقاومت بالای از خود نشان میدهد)

✓ طرح های متنوع( علاوه بر اینکه بسیار زیبا براق و چشمگیر هستند در انواع طیفها و رنگهای متنوع مخصوص سلیقه شما عرضه میشوند)

✓ وزن سبک و نصب آسان ( به خاطر سبک بودن نصب راحتی دارند که نقش مهمی در کم کردن هزینه دکوراسیون ایفا میکند)

معایب :از این رو که اکثرا از پودر سنگ ساخته میشوند عملکرد انقباض ضعیفی دارند و اگر اختلاف دما سرد وگرم مکرر باشد به راحتی شکسته میشوند و آسیب میبینند.

از دیگر محصولات ریخته گری پلی استرکیمیا 714 و721 (کستینگ) که باز هم در منزل شما کاربردهای جالبی دارند میتوان به سینکهای کوارتز،سینی دوش و وان های پیشرفته حمام اشاره کرد.

چند مورد از مزایا و معایب سینکهای مصنوعی و سینی دوش:

✓ استحکام و دوام بسیار بالایی دارند و میتوانند سالهای زیادی بدون تعقییر و پایین آمدن کیفیت مورد استفاده قرار بگیرند.

✓ ظاهر بسیار زیبایی دارند ودر مدل و رنگهای متنوع موجود میباشد.

✓ بهداشت و ایمنی ، با توجه به تکنولوژی خاص تولید سطح سینکهای ساخته شده از سنگ طبیعی و پلی استررزین کیمیا 714 و 721از تکثیر میکرواورگانیزمهای مضر جلوگیری و کاملا ضد باکتری عمل میکند.

✓ به راحتی نصب و جایگذاری میشوند و در برابر مواد شیمیایی و تعقیر دما ازمقاوت بسیار بالایی برخوردار هستند.

شرکت مهندس مواد آلی البرز با بکارگیری از مهندسین و متخصصین زبده موفق به ساخت رزین پلی استرکیمیا 714 و 721 با بهترین کیفیت و بهره گیری از جدیدترین فورمالاسیونهای جهانی شده اند که خواص مناسبی برای ساخت قطعات کستینگ دارند.

دو نمونه از فرمولاسیون ساخت ( سنگ مصنوعی ماربل) و (سطح جامد،کورین ) با استفاده از رزین پلی استر غیراشباع کیمیا 721.714 را در اختیار شما عزیزان میگذاریم…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نمونه فرمولاسیون مرمر مصنوعی و سطح جامد مصنوعی کیمیا رزین پلی استر…

نمونه فرمولاسیون مرمر مصنوعی کیمیا
رزین پلی استر 714/721 29.30
کربنات/دولویت/کلیت 68.37
Cobalt 6% 3/0
Pigment paste 100/2

 

نمونه فرمولاسیون سطح جامد مصنوعی
رزین پلی استر 714/721 38%
ATH 45
Solid surface chpis 14.55
Cobalt6% 05/0
MEK-P 40/0
Pigment paste 100/2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *