آموزشی

کامپوزیت های اپوکسی باله های دم هواپیما

آیا می دانستید؟

کامپوزیت های اپوکسی باله های دم هواپیما را تغییر داده اند و تعداد قطعات مورد نیاز را از 2000 به کمتر از 100 قطعه کاهش داده اند. کامپوزیت های اپوکسی با تمرکز بر کاهش وزن برای بهره وری سوخت و هزینه های عملیاتی کمتر، خطوط هوایی را قادر می سازد تا در یک محیط جهانی رقابتی شدید موفق شوند.

آسمان پایدار: آینده ای سبزتر از آنجایی که جهان برای پایداری تلاش می کند، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هواپیما بسیار مهم است. کامپوزیت‌های اپوکسی را وارد کنید: با ساختارهای بدنه هواپیما، این کامپوزیت‌ها راه را برای مصرف سوخت بهتر، کاهش انتشار CO2 و ردپای کربن بهبود یافته هموار می‌کنند.

پرواز با اپوكسي استفاده رزين اپوكسي در قطعات كامپوزيت هوايي در دنياي پيشرفته امروز پرواز با اپوکسی در دنیای شگفت انگیز هوافضا، مواد کامپوزیتی مبتنی بر اپوکسی به بال هایی تبدیل شده اند که ما را بالاتر می برند. از افزایش طول عمر هواپیما تا کاهش وزن، اپوکسی ها به عنوان اجزای ضروری در صنعت هوافضا در حال افزایش هستند. سفر هوافضای اپوکسی در دهه 1970 آغاز شد، زمانی که یک کامپوزیت اپوکسی تقویت‌شده با بور انقلابی، جلوه‌های هواپیماهای جنگنده F14 و F15 ایالات متحده را زیبا کرد. این کامپوزیت ها که در ابتدا در ساختارهای ثانویه استفاده می شدند، به زودی راه خود را به قلب هواپیماها – بال ها و بدنه ها – پیدا کردند. هواپیماهای مدرن مانند F18 و F22 دارای 24٪ کامپوزیت های مبتنی بر اپوکسی هستند.[1] غول هوانوردی اروپایی ایرباس از همان ابتدا پتانسیل کامپوزیت های اپوکسی را تشخیص داد. در دهه 1980، آنها این تغییر دهنده های بازی را در سکان هواپیماهای تجاری مانند A300 و A310 معرفی کردند. امروزه، بیشتر هواپیماها به لطف کامپوزیت های اپوکسی سبک تر پرواز می کنند و سفری پایدار و کم مصرف را تضمین می کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *