آموزشی

سنگ مصنوعی چیست

سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ مصنوعی از جمله دستاورد های انسان مدرن است که به عنوان راه حلی برای استخراج بی رویه سنگ از معادن و تخریب محیط زیست در نظر گرفته شد. با پیشرفت علم و تکنولوژی امکان طراحی سنگ مصنوعی در طرح ها و رنگ های متنوع و جدید با توجه به نیاز بازار فراهم شد. از سوی دیگر قیمت مناسب سنگ مصنوعی نسبت به سنگ طبیعی و مقاومت بالای آن باعث شد تا سهم قابل توجهی از بازار مصالح را به خود اختصاص دهد.

سنگ مصنوعی به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جدید شناخته می شود که از ترکیب مواد افزودنی پلیمری با كربنات كلسيم، سیمان پرتلند و آب تشکیل می شود. تفاوت در سنگدانه ها و یا مواد پلیمری اساس ایجاد انواع سنگ مصنوعی است.

وزن سنگ مصنوعی بسته به مدل آن تغییر می کند و از ۱۵ کیلوگرم در متر مربع تا ۷۰ کیلوگرم در متر مربع متغیر است. سنگ مصنوعی دارای ساختاری است که استفاده از آن را هم در داخل و هم در خارج ساختمان در کف و نما امکان پذیر می سازد. استفاده از سنگ های طبیعی در ساختار سنگ مصنوعی باعث می شود رفتار آن در شرایط مختلف بسیار شبیه به سنگ های طبیعی باشد. همچنین ضخامت سنگ مصنوعی قابل تغییر است و می تواند به صورت اسلب یا بلوک های مکعبی برش داده شود.

رزين پلي استر اورتو فتاليك كيميا ٧١٤  و رزين پلي استر اورتو فتاليك كيميا ٧٢١ از سري رزينهاي توليد شده در شركت مهندسي مواد الي البرز. مناسب جهت توليد سنگهاي مصنوعي ، كورين ،سينك هاي گرانيتي و مخصوص روش ريخته گي رزين داخل قالب مي باشد.
شركت ماندگار بسپار فجر اسيا از شركتهاي مادر شركت مهندسي مواد الي البرز توزيع اين رزين را از مقادير ٢٠ كيلو گرم به بالا در بازار إيران به عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *