آموزشی

فرآیند پیچش الیاف چیست؟ ( FILAMENT WINDING)

فیلامنت

 

 

فرایند پیچش الیاف تکنیکی است که عمدتاً برای ساخت قطعات توخالی، دایره ای یا منشوری مانند لوله ها و مخازن استفاده می شود. این کار با پیچاندن یدک‌های فیبر پیوسته بر روی یک غلطک چرخان با استفاده از یک ماشین سیم‌پیچ تخصصی انجام می‌شود. قطعات رشته ای معمولاً در صنایع هوافضا، انرژی و محصولات مصرفی استفاده می شوند.

فیلامنت

فیلامنت

فرآیند پیچش الیاف

فیبر پیوسته از طریق یک سیستم تحویل الیاف به دستگاه سیم‌پیچ فیلامنت انتقال داده می‌شوند، جایی که آنها بر روی یک غلطک در یک الگوی هندسی از پیش تعیین‌شده و تکرار شونده پیچیده می‌شوند. محل بکسل توسط یک سریه تحویل فیبر هدایت می شود که به یک کالسکه متحرک در دستگاه سیم پیچ فیلامنت متصل می شود. زاویه نسبی یدک کش نسبت به محور غلطک، که زاویه سیم پیچی نامیده می شود می تواند به گونه ای تنظیم شود که استحکام و سفتی را در جهت های مورد نظر فراهم کند. هنگامی که لایه های کافی یدک کش اعمال شد، ورقه ورقه به دست آمده روی سنبه پخت می شود. اندازه و شکل کلی قطعه تمام شده با شکل سنبه و ضخامت لمینت تعیین می شود.

 

 

کدهای 732 – 762 رزین پلی استر ارتوفتالیک و 726 رزین پلی استر ایزوفتالیک کیمیا رزین با خواص مکانیکی بالا، ترکنندگی مناسب الیاف، بالا بودن ازدیاد طول در نقطه شکست و مقاومت شیمیایی مناسب محصولاتی هستند که در فرآیند سیم پیچ فیلامنت بسیار کاربرد دارند.

برای خرید رزین پلی استر ارتوفتالیک کیمیا مخصوص فیلامنت وایندیگ بر روی این متن کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *